Saturday, March 24, 2012

friday nite,,:)

LOVE? cinta atau kasih sayang,,perlukan tolak ansur dan pemahaman,,kita tak boleh pakai redah..ohh org tu baik paham,,caring hensem or what ever,,tp tahu tak di sebaliknya,,,cinta ini juga memabukkan,,klau tak takan ade yang sampai terlajur dan buang anak kan,,untuk masuh dalam alam percintaan ini kita perlu matang dan bijak memilih dengan sapa kita nak bercinta.

Tapi dunia akhir zaman sekarang ni,,hidup song pun kita perlukan cinta,,ya cinta pada diri kita sendiri,saya rasa itu lebih penting,,,setelah tempuh dan lalui alam percintaan baru sedar cinta kan diri sendiri lebih banyak manfaat dari cintakan org yang bukan milik kita.

Friday nite? setelah sekian lama aku pendam dalam hati ini segala penderitaan akhirnya dapat juga aku luahkan depan dia tanpa linangan air mata,,kerana kita ada lah milik tuhan,,percintaan ini ada pinjaman dari tuhan untuk umat nya merasa di kasihi org insan yang bernama 'LELAKI'

Wahai insan yang bernama lelaki ' hargailah insan yang bernama wanita yang sentiasa bersama mu ketika susah dan senang,,menjaga mu di kala sakit demam mu,,sentiasa menjaga maruah mu sebagai suami,,hargai wanita yang sentiasa berada di sisi mu di setiap kejayaan mu'

ya di akhir zaman ini juga wanita ramai dari lelaki dan tak bermaksud aku merelakan 'POLIGAMI' no in my life only 1 husband & 1 wife & 2 family. 'wahai wanita di luar sana yang masih mencari2 cinta,,jangan lah kau cari lelaki yang sudah berpunya,,melainkan itu memang jodoh yang di tentukan tuhan,,tp selagi kita mampu berfikir mana yang lebih baik insyallah pasti ada lelaki yang masih bujang untuk anda' jangan kau hancur kan rumah tangga wanita lain demi kebahagian diri sendiri,, kerana dunia ni bagai roda sekali kau hancurkan kebahagian org lain,,kau juga akan rasa apa yang wanita itu rasa 1hari nanti....insyallah.

Hari ini aku merasa tenang kerana tiada apa lagi yang aku simpan dalam hati,,semoga kau akan fikir setiap bait2 perkataan yang aku luahkan buat sekian kali nya,,dan ini bukan pertama kali aku luah kan cuma kali ini adalah bersama dengan keputusan ku dalam hidup mu,,,cinta dan sayang ku akan mengalir pada anak2 kita yang akan membesar depan mata ku,,yang akan ku didik menjadi manusia yang berguna dan tau menghargai wanita yang di panggil 'ISTERI'

p/s: Dunia bagai roda hari ini aku jatuh satu hari nanti aku akan bangun sebagai seorang yang berguna dalam kehidupan ku. 

No comments:

Post a Comment