Thursday, April 05, 2012

Doa ku untuk tersayang

Ya Allah,,,,
Seandainya telah engkau,,catatkan
Dia milik ku,,maka tercipta lah untuk ku,,,,
Satukanlah hatinya dengan hati ku,,
Titipkan lah kebahagiaan antara kami,,
Agar kemesraan itu abadi,,

Ya Allah,,,
Ya Tuhan ku yang maha mengasihi,,
Seiringkanlan kami melayari hidup ini,,
Kepitkan yang sejahtera dan abadi,,

Tetapi
Ya Allah

Seandainya telah engkau catatkan
Dia bukan milik ku
Bawalah ia jauh dari pandangan ku,,
Luputkan lah ia dari ingatan ku,,
Peliharalah aku dari kekecewaan,,

Serta Ya Allah
Ya Tuhan ku yang maha mengerti,,
Berikanlah aku kekuatan,,
Melontar bayangangnya jauh
kedalam dada langit,,
Hilang bersama senja nan merah,,
Agar bisa ku merasa bahagia
Walaupun tanpa bersamanya

Dan Ya Allah yang tercinta

Gantikanlah yang telah hilang
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah
Walaupun tidak sama dengan diri nya.

Dan Ya Allah ya tuhan ku,,
Pasrahkan lah aku dengan takdir mu,
Sesungguhnya apa yang engkau telah takdir untuk ku,,,
Adalah yang terbaik untuk ku
Kerana engkau maha mengetahui,,,
Apa yang terbaik buat hamba mu ini,,,

Ya Allah
Cukup engkau sahaja menjadi pemeliharaku
Di dunia dan di akhirat
Dengarlah rintihan hamba mu yang daif ini,,,
Jangan engkau biar aku bersendirian
Yang boleh menjuruskan aku ke arah
KEMAKSIATAN dan KEMURUNGAN

Maka kurniakanlah aku,,,,
Seorang pasangan yang beriman,,,,
Supaya aku dan dia sama-sama
Membina,,,,,kesejahteraan hidup kearah jalan yang engkau REDHAI

Kurniakan lah aku keturunan yang soleh dan solehah,,,,,


Amin ya rabbal a'lamin

No comments:

Post a Comment