Monday, July 01, 2013

Hari Ku

Hai,,saya tak tahu lah ade ke yang baca blog ni,,view page makin meningkat,,tapi tak tahu lah sapa yang view blog ni,,

Apa-apa pun terima kasih,,maaf blog ni hanya untuk aku luah kan perasaan aku yang di rundung resah,,tentang pejalanan hidup aku di atas muka bumi,,tentang kisah percintaan aku bersama insan yang aku sayang,,suka duka aku tempuh hidup ini. Maaf sekali lagi kalau ada yang terasa.

Hidup di dunia ini ibarat roda,,sekejap kita di atas,,sekejap kita di bawah,,hari ini kita menangis hari esok kita ketawa gembira,,hari ini kita ada insan yang kita sayang hari esok kita tak tahu lagi mampu kah kita terus bersama,,,??

** Hari ini aku belajar terus kan hidup dengan sendiri,,di iringi doa dari emak dan emak mertua ku,, aku kuat tempuh dugaan tuhan saat ini ada lah atas semangat dan kasih sayang dari mereka dan kasih sayang aku pada ank-anak ku,,tak siapa tahu apa yang ada dalam hati ini,,tak siapa yang tahu bertapa sunyi nya hidup yang aku tempuh saat ini,,tetapi pencipta ku(tuhan) sahaja yang tahu apa ada dalam hati ini,,bertapa kesunyian nya hari2 ku tanpa dia yang di gelar suami.

** Hari ini menjadi detik kekuatan untuk aku,,menjadi mummy kepada 3 org cahaya mata ku yang sedang meningkat dewasa,,sedang belajar untuk hidup tanpa ayah di sisi mereka,, tak siapa tahu apa yang anak2 aku rasa bila berjauhan dari ayah mereka,,tetapi aku akan pastikan yang anak2 aku cukup didikan,,cukup kasih sayang,,cukup perhatian,,walau pun kasih sayang tu hanya dari aku seorang,, wahai anak2 mummy membesar lah dengan sempurna jadi lah anak2 yang baik,,anak2 yang tahu hormat orang tua,,anak2 yang tahu membalas jasa kedua org tua mu.. semoga mummy tenang ketika mengadap pencipta mu nanti.

** Hari ini aku belajar untuk terus kan hidup dengan selawat dan zikir,,dan akan pasti kan aku tersenyum untuk hati aku dan keceriaan ku,, hidup di atas kaki aku sendiri,, dia sekadar sandaran dalam perjalanan aku.

Ya allah ampun kan dosa ku selama aku bernafas di bumi mu ini,,lindungi anak2 ku dan pelihara lah akhlak mereka sehingga hujung nyawa mereke.

amin,,,
:)

No comments:

Post a Comment