Thursday, May 23, 2013

Hati 1

Benar kata org ,,bila terlalu kerap hati kita dilukakan,,
semakin sukar untuk kita pulihkan,,
Sekarang aku mula celaru dengan hati aku,,aku sentiasa cuba untuk berfikiran positif,,
yang berlaku biarkan lah,,ini yg tuhan tentukan,,
dan aku yakin ada sesuatu yg sendang menanti aku dari pencipta ku,,

Saat ini hati aku penuh gundah,,aku tertanya2 benarkan dia busy,,atau busy texting dgn si dia???
kerana text yg masuk untuk aku,,blh dikira,,aku celaru,,pikiran aku buntu dan hati aku sakit,,
Terlalu sakit hingga membuatkan seleraku mati untuk makan,,
aku sunyi,,walaupun aku berusaha untuk bangun dengan sendiri,,tapi aku tak kuat untuk menghadapinya,,
pada aku dia tak pernah pikir dan risau kan tentang aku,,
kerana selama ini apa yang aku lakukan untuk aku dan anak2 aku lakukan dengan sendiri,,
dia terlalu busy,,
entah lah,, susah untuk pulihkan hati ini,,
setiap malam hati ini menangis kerana dia,,
setiap saat hati ini merindui nya,,
setiap hari hati terus memperkatakan tentang dia,,,

aku takut dengan sikap aku yang lembut hati ini,,akan membuatkan akuu terus diabaikan,,
aku takut,,dia lupa akan aku,,
dan pada aku,,dia tak pernah risau tentang aku,,makan aku,,hari2 aku,,susah aku tanpa dia,,dia tak pernah pikir,,

ya allah berilah hati aku ini kekuatan,,ketenagan,,dalam meneruskan hari2 ku di sisi mu,,
andai dia bukan lagi milik ku,,bawalah ia jauh dari hati ku,,
saat ini aku ingin merasa bahagia,,bersama anak2 ku,,melihat mereka membesar di hadapan mata ku,,
ya allah,,andai sampai waktu kau rasa aku tidak cukup kuat lagi,,ambil lah aku pergi jauh dari dunia mu
yang penuh pancaroba,,,saat itu aku tak mampu untuk terus bertahan lagi.

** percayalah,,hati tak nampak berdarah,,tetapi luka dan kesan sakit tetap terpahat selamanya di hati,,
kerana hati terlalu lembut dan mudah terluka dan mudah diluka oleh insan yang hati sayang,,,

Kuatkan hati ku,,,

No comments:

Post a Comment