Tuesday, May 21, 2013

sukarnya

Setelah tahu segalanya,,aku sentiasa berusaha untuk berdiri di kaki sendiri,,
mencari nilai diri sendiri,,berdikari sendiri,,org lain hanya mampu berkata2 memberi semangat,,tetapi untuk tempuh segalanya terletak di tangan ku sendiri,,,

Aku redha dan sedang belajar untuk terima 'DIA' dalam hidup ku,, terlalu sukar sebenarnya,,tapi aku terpaksa tempuh,,aku sentiasa berdoa dan berharap agar 'DIA' paham apa yang aku alami dan lalui,,
Aku sendiri sedang belajar mengenali,,,kenal hati budi,,dalam masa yang sama aku takut di permainkan,,sukar untuk aku wujudkan balik erti 'KEPERCAYAAN' bila kepercayaan yg aku bagi hilang macam tu je,,sekarang bila macam ni,sukar sebenarnya nak cari nilai kepercayaan,,bagi lah aku masa untuk semua ini,,in sha allah aku akan berusaha untuk proses 'PEMAHAMAN' ini.

Dari luar org kata aku kuat,,sabar tabah,,,tp mereka tak tahu dalaman aku,,
aku berlawan dengan hati dan otak untuk kawal emosi selama ini,,demi menjaga hati org lain,,aku lupa tentang hati aku sendiri,aku abaikan diri aku sendir,,demi nak jaga hati org lain.
Aku lupa kepentingan diri sendiri,,aku abaikan perasaan aku sendiri.

Ya allah bantu lah aku,, aku ingin bangun dari kesakitan ini, aku ingin maju demi agama mu,,jauh kan lah aku dari dosa dan maksiat,,pelihara lah aku untuk menjadi seorg umah mu yg solehah..

Ya allah,,
ku mohon hapuskan lah air mata ini,,kembalikan lah senyuman di hati dan di jiwa agar aku tenang mengadapmu nanti.

amin,,

No comments:

Post a Comment